Ciekawi siebie – ciekawi świata

Konferencja Edukacja-Współpraca-Satysfakcja adresowana jest do nauczycieli, edukatorów, dyrektorów szkół z całej Polski. To okazja do poszerzenia wiedzy i nawiązania nowych kontaktów. Zapraszamy do Hevelianum 30 września 2024, udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale obowiązuje rezerwacja miejsc.

Pretekstem do zainicjowania w nowym roku szkolnym pozytywnego podejścia do nauczycieli, uczniów, pracowników szkoły, rodziców będzie podsumowanie V Ogólnopolskiego Tygodnia Szczęścia w Szkole.

Pozytywność, z kolei, powoduje rozbudowę naszych zasobów, wiedzy, umiejętności, więzi i sposobów działania. Wpływa na redukcję stresu, buduje odporność psychiczną, wzmacnia inteligencję emocjonalną, zwiększa nasze możliwości adaptacyjne w tym zawiłym świecie…

Podczas konferencji będziemy zgłębiać tajniki CIEKAWOŚCI w świetle psychologii i pedagogiki pozytywnej. Swoją wiedzą i bogatym doświadczeniem podzielą się: prof. dr hab. Ewa Trzebińska (Uniwersytet SWPS), dr Barbara Ostafińska-Molik (Uniwersytet Jagielloński), dr Malwina Puchalska-Kamińska (Uniwersytet SWPS), Karolina Wysokińska (Gdański Uniwersytet Medyczny), dr hab. Natasza Kosakowska-Berezecka (Uniwersytet Gdański), Anna Sowińska (Fundacja Plandaltoński.pl), Michał Żmijewski (Fundacja Hybrydowa Szkoła w Warszawie), dr hab. Joanna Mytnik (Politechnika Gdańska), Jakub Tylman (Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie), Katarzyna Stoparczyk (dziennikarka, współtwórczyni projektu „Dajcie nam głos!! Kasia Stoparczyk i Dzieci”), Paweł Golak (Hevelianum), Dr Anna Hildebrandt-Mrozek – inicjatorka projektu Happiness at School, Anna Morawska (Hevelianum).

 

Konferencja  Edukacja – Współpraca – Satysfakcja
Ciekawi siebie – Ciekawi świata 
podsumowanie V Ogólnopolskiego Tygodnia Szczęścia w Szkole

30 września 2024, poniedziałek, godz. 9.00–16.00
Hevelianum, sala Haxo w Wozowni Artyleryjskiej, Gdańsk

Wstęp: bezpłatny, liczba miejsc ograniczona.
Zgłoszenia online: ZAPISY ZAMKNIĘTE  / BRAK MIEJSC 

 

Program:

9.00–9.30 • Rejestracja uczestników

9.30–10.30 • Networking, moderowane spotkanie przy kawie

10.30–10.45 • Rozpoczęcie konferencji, powitanie gości

10.45–11.15 • Ciekawi ucznia…
Prof. dr hab. Ewa Trzebińska – Uniwersytet SWPS w Warszawie, kierowniczka Katedry Psychologii Klinicznej

11.15–11.35Mosty zamiast murów, czyli bliskie relacje jako klucz do szczęścia
Karolina Wysokińska – Gdański Uniwersytet Medyczny, Zakład Badań nad Jakością Życia

11.35–12.00Komu i czemu służy Tydzień Szczęścia w Szkole? Podsumowanie wydarzenia
Dr Anna Hildebrandt-Mrozek – inicjatorka projektu Happiness at School

12.00–12.30 • Przerwa i rozmowy kuluarowe

12.30–12.50Różnorodność w edukacji
Dr hab. Natasza Kosakowska-Berezecka – Uniwersytet Gdański, psycholożka, ekspertka ds. różnorodności

12.50–13.10 • Profil PERMA dla nauczycieli: Zdrowie psychiczne i zawodowe korzyści
Dr Barbara Ostafińska-Molik – Uniwersytet Jagielloński, Pracownia Diagnoz Pedagogicznych

13.10–13.30Sekret dobrego życia: Co nauczyciele/ki mogą odkryć dzięki globalnym badaniom nad dobrostanem? Wnioski z projektu realizowanego przez IP PAN, USWPS oraz Uniwersytet w Oslo
Dr Malwina Puchalska-Kamińska – Uniwersytet SWPS

13.30–14.30 • Panel dyskusyjny: Jak zaplanować edukację pozytywną?
Anna Sowińska – prezeska fundacji Plandaltoński.pl, Michał Żmijewski – członek zarządu i współzałożyciel Fundacji Hybrydowa Szkoła w Warszawie, dr hab. Joanna Mytnik – Politechnika Gdańska, dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji, Paweł Golak – dyrektor Hevelianum, Jakub Tylman – nauczyciel, Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie, prowadzenie panelu: Anna Morawska – zastępczyni dyrektora Hevelianum ds. programowych

14.30–14.50Dziecko to arcyciekawy Wszechświat. Warto oddać mu głos!!
Katarzyna Stoparczyk – dziennikarka, współtwórczyni projektu „Dajcie nam głos!! Kasia Stoparczyk i Dzieci”

14.50–15.00 • Podsumowanie i zakończenie konferencji
Dr Anna Hildebrandt-Mrozek, Anna Morawska

15.00–16.00 • Lunch i rozmowy kuluarowe

 

BIOGRAMY:

 Anna Hilderbrandt

Edukatorka, szkoli nauczycieli i rodziców w obszarze dobrostanu i wykorzystywania narzędzi psychologii pozytywnej w edukacji. Doktor nauk ekonomicznych, naukowiec i praktyk z 20-letnim doświadczeniem.

Właścicielka firmy szkoleniowej MOVUS MOVERE. Certyfikowany doradca zawodowy Career Direct. Inicjatorka Ogólnopolskiego Tygodnia Szczęścia w Szkole. Pracuje w oparciu o autorskie programy, m.in. „Happiness at School”, „Rodzicielstwo z Pasją”, „Warsztaty Dobrego Snu”. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Moderatorka sieci Edukacja i Wiedza w projekcie Foresight Pomorze 2030 i współtwórczyni scenariuszy rozwoju pomorskiej edukacji. Inicjatorka Debat Młodych Pomorskiego Kongresu Obywatelskiego. Autorka książki „Pasja życia – życie z pasją. Rodzicielstwo” (2019). Prowadzi blog o dobrym życiu i współprowadzi z prof. Piotrem Michoniem „Rozmowy o szczęściu” na YouTube. Przez szesnaście lat realizowała projekty edukacyjne i społeczne w Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową w Gdańsku. Członkini Gdańskiej Rady Oświatowej (2011–2015).

Anna Sowińska

Prezes Fundacji Plandaltoński.Pl, wieloletnia nauczycielka dyplomowana edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, założycielka i dyrektorka dwóch szkół podstawowych, edukatorka, terapeutka, animatorka pedagogiki zabawy.

W latach 90. XX wieku nauczyciel klas autorskich, w których stosowała blokowanie treści programowych w cykle tematyczne, korzystając z nowatorskiego elementarza kartkowego, który współtworzyła („Podróże z Kacprem” Wydawnictwo Impuls Kraków). Współzałożycielka ruchu nauczycieli, któremu przewodziła przez dwie kadencje jako prezeska Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Początkowej SNEP. Założycielka i dyrektorka czternastu przedszkoli na terenie województwa łódzkiego, które powstały w ramach projektu Wieś przyjazna dzieciom. Założycielka i wieloletnia dyrektorka szkoły podstawowej, która jako pierwsza w powojennej Polsce, stała się szkołą daltońską. Konsultant metodyczny w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym w Zgierzu (2017–2018). Autorka programów, podręczników, pomocy edukacyjnych i materiałów okołopodręcznikowych. Laureat Nagrody im. Marii Weryho–Radziwiłłowicz, nadawanej przez miesięcznik „Bliżej Przedszkola” oraz Nagrody Lidera w edukacji, przyznawanej przez Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. Prowadzi też gabinet terapii pedagogicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych (od 2017).

dr Barbara Ostafińska-Molik

Adiunkt w Pracowni Pedagogiki Zdrowia oraz kierownik Pracowni Diagnoz Pedagogicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyła studia magisterskie z pedagogiki i socjologii. Uczestniczyła w międzynarodowym programie Educational Measurement na Uniwersytecie Jagiellońskim. Stopień doktora nauk humanistycznych w dziedzinie pedagogiki uzyskała na podstawie pracy dotyczącej percepcji siebie i otoczenia społecznego przez młodzież o zaburzonym zachowaniu. Obecnie jest studentką pięcioletnich studiów z psychologii na Uniwersytecie SWPS, gdzie specjalizuje się w psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. Ponadto, jest współpracownikiem Interdyscyplinarnego Centrum Badań Aktywności Społecznej i Dobrostanu na Uniwersytecie SWPS..

 prof. dr hab. Ewa Trzebińska

Kierownik Katedry Psychologii Klinicznej na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Specjalizuje się w problematyce psychologii pozytywnej i psychologii klinicznej. Prowadzi badania naukowe dotyczące emocjonalnych osobowościowych i emocjonalnych aspektów zdrowia psychicznego oraz praktykę w zakresie oddziaływań prorozwojowych i psychoterapii. Autorka publikacji naukowych poświęconych tym zagadnieniom.

 Jakub Tylman

Pedagog, nauczyciel przedmiotów artystycznych, autor książek edukacyjnych dla dzieci, twórca nowoczesnych projektów edukacyjnych i nieszablonowych rozwiązań w edukacji, ekspert z zakresu edukacji w programach telewizyjnych i radiowych. Inicjator ogólnopolskiej kampanii społecznej Szkoły bez zadań domowych. Laureat Nagrody im. Ireny Sendlerowej za Naprawianie świata (2022), wyróżniony Nagrodą im. Janusza Korczaka (2024), zwycięzca Plebiscytu Radiowej Czwórki NIEPRZECIĘTNI (2022), wyróżniony w konkursie Wielkopolski Nauczyciel Roku (2022). Odznaczony Medalem Komisji Edukacji Narodowej za zasługi dla oświaty i wychowania oraz odznaką honorową „Za zasługi dla województwa wielkopolskiego”. Członek Rady programowej fundacji Teach for Poland. Ambasador programów edukacyjnych: Be Net oraz Be Eco.

Katarzyna Stoparczyk

Dziennikarka, autorka książek, reżyserka spektakli teatralnych. Współtwórczyni międzynarodowego projektu Dajcie nam głos!! Kasia Stoparczyk i dzieci.

Mistrzyni rozmowy. W Polskim Radiu stworzyła kultowe audycje, m.in. „Dzieci wiedzą lepiej” i „Myślidziecka 3/5/7”, a we współpracy z Wojciechem Mannem format telewizyjny „Duże dzieci”. Na bazie jej autorskiej audycji „Myślidziecka 3/5/7” ukazała się książka pt. „Jak mieć w życiu frajdę” (2021). Wydała także dwie książki dla dzieci, a także kilkanaście płyt z zapisem ścieżek dźwiękowych autorskich spektakli teatralnych. Kuratorka sceny dziecięcej i młodzieżowej Festiwalu Stolica Języka Polskiego. Ambasadorka Fundacji ABC XXI Cała Polska Czyta Dzieciom i Fundacji Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci.  Jurorka konkursu „Świat Przyjazny Dziecku” Komitetu Ochrony Praw Dziecka i twórczyni „Małej Kapituły”, dzięki której dzieci mają w nim głos przy wyborze książki roku.

Wykładowczyni Uniwersytetu Dzieci. Członkini Prezydium Kapituły Nagrody im. Janusza Korczaka w Polsce. Uhonorowana Nagrodą Safony za odwagę pomagania dzieciom i propagowania mądrości dzieci. Uhonorowana statuetkami Fundacji Cała Polska Czyta Dzieciom, Odznaką Honorową Rzecznika Praw Dziecka za Zasługi dla Ochrony Praw Dziecka, tytułem Kuźnia Mistrzów Mowy Polskiej za audycję „Zagadkowa niedziela”, jak również prestiżowym tytułem Mistrz Mowy Polskiej Vox Populi.

 

dr hab. Natasza Kosakowska-Berezecka, prof. UG

Od dwudziestu lat naukowo bada, jak przeciwdziałać uprzedzeniom i dyskryminacji, budować pozytywne relacje międzygrupowe i co sprawia, że wspieramy równość płci oraz jaki to ma związek z naszą jakością życia.

Prowadzi wiele międzynarodowych projektów. Kieruje międzynarodowym konsorcjum badawczym Towards Gender Harmony (www.towardsgenderharmony.ug.edu.pl), gdzie w 150-osobowym zespole z całego świata bada w 62 krajach współczesne rozumienie kobiecości i męskości oraz stereotypy płci. W ramach projektu EQUAMAN, razem z zespołem, prowadzi trzyletnie badania w Polsce i Norwegii, analizując, kiedy mężczyźni wspierają równość płci i jaki jest związek między rozumieniem własnej męskości, poczuciem dobrostanu oraz wspieraniem równości płci wśród nastolatków i dorosłych. Oba projekty są finansowane w ramach konkursów Narodowego Centrum Nauki. Działa nie tylko naukowo, ale również przekłada badania naukowe na praktykę. Jest międzynarodową ekspertką ds. różnorodności, trenerką i mediatorką. Jako edukatorka międzykulturowa uczestniczyła w tworzeniu Gdańskiego Modelu Integracji Imigrantów. Współautorka, wspólnie z Tomaszem Bestą, książki „Między Grupami. Przewodnik po relacjach z ludźmi, którzy się od nas różnią” (2017).

 dr Malwina Puchalska-Kamińska

Psycholożka, wykładowczyni na Uniwersytecie SWPS w Sopocie.

Prowadzi badania na temat zaangażowania i poczucia sensu pracy. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Pozytywnej. Współzałożycielka Job Crafting Polska, organizacji promującej takie wartości w pracy, jak autonomia, odpowiedzialność i poczucie sensu pracy. Prowadzi szkolenia dla liderów i pracowników HR z zakresu budowania kultury zaangażowania w organizacji. Zajmuje się popularyzowaniem wiedzy naukowej dotyczącej zdrowia psychicznego i dobrostanu pracowników.

Paweł Golak

Gdańszczanin, menedżer kultury, muzealnik, historyk. Dyrektor centrum nauki Hevelianum. Członek zarządu Stowarzyszenia Społeczeństwo i Nauka, Rady Nadzorczej Pomorskiego Instytutu Naukowego im. Profesora Brunona Synaka i Rady Gdańskiej Organizacji Turystycznej. Wykładowca studiów podyplomowych Zarządzanie projektami budowlanymi prowadzonych na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej.

Pracował m.in. w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku, jako zastępca dyrektora odpowiedzialny za sprawy muzealno-archiwalne i bibliotekę oraz finansowe
i administracyjne. Kierował projektem oraz zespołem przygotowującym i realizującym wystawę stałą, a później przestrzeń edukacyjną dla dzieci – Wydział Zabaw.

 

Organizator: Hevelianum, Happiness at School

Patronat honorowy: patronat honorowy Ministra Edukacji, patronat honorowy Pomorskiego Kuratora Oświaty

Patronat: Uniwersytet SWPS w Sopocie

Patronat medialny: trojmiasto.pl, gdansk.pl, edunews.pl, Radio Gdańsk

 

V Ogólnopolski Tydzień Szczęścia w Szkole: 

Patronat merytoryczny: Polskie Towarzystwo Psychologii Pozytywnej

Patronat honorowy: Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Prezydent Miasta Wrocławia, Prezydent Miasta Gdańska, Uniwersytet SWPS, Polskie Stowarzyszenie Psychologii Rozwoju Człowieka, Dolnośląskie Kuratorium Oświaty, Akademickie Zacisze prof. dr hab. Romana Lepperta.

 

Patronat merytoryczny:

 

 

Patronat honorowy:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close