Zapraszamy, wraz z partnerem strategicznym – Fundacją mBanku, nauczycieli matematyki i przedmiotów przyrodniczych na poziomie klas 4-8 szkoły podstawowej do udziału w nowym projekcie pt. „Liczy się myślenie”. Cykl 5 bezpłatnych webinariów poszerza warsztat pracy i dostarcza przykładów nowych rozwiązań edukacyjnych. Pierwsze webinarium pt. „Problem Based Learning” odbędzie się 24 marca. Trwają zapisy.
Po cieszących się dużym zainteresowaniem spotkania szkoleniowych z cyklu „Współpraca – edukacja – satysfakcja”, Hevelianum uruchamia nowy projekt skierowany do nauczycieli pt. „Liczy się myślenie”. Jego celem jest praktyczne wsparcie nauczycieli matematyki i przedmiotów przyrodniczych w klasach 4-8 w interdyscyplinarnym przekazywaniu wiedzy o świecie z wykorzystaniem myślenia matematycznego.
– Odkrywanie przez eksperymentowanie, nauczanie przez koncepcję lub analizę realnych problemów. W szkolnym świecie wiele jest dróg prowadzących do zdobycia nowej wiedzy i umiejętności. W pierwszej edycji projektu pragniemy przybliżyć nauczycielom wybrane współczesne metody nauczania i pokazać, jak one opierają się na logice i matematyce. – mówi Bogna Pazderska, koordynatorka projektu z Hevelianum.
Każde z 5 webinariów jest poświęcone innej tematyce i będzie się składało z części wstępnej – teoretycznej oraz części warsztatowej – praktycznej. Po każdym spotkaniu uczestnicy otrzymają gotowy przykład zastosowania omawianej tematyki, zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia, scenariusz zajęć i książkę „Wielcy polscy matematycy”, ufundowaną przez partnera strategicznego projektu – Fundację mBanku – której działania koncentrują się na programach związanych z edukacją i promocją matematyki.
Zapisy odbywają się za pośrednictwem dedykowanej zakładki hevelianum.pl/liczy-sie-myslenie. Można wybrać dowolne webinarium, również wszystkie. Kolejność zakwalifikowania do udziału w poszczególnych zależy od kolejności zgłoszeń oraz od nauczanego przedmiotu (w projekcie zagwarantowano pierwszeństwo nauczycielom matematyki – do 50%).
Harmonogram webinariów
1. Pierwsze webinarium:
DATA: 24 marca 2022
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY: dr Grzegorz Grzegorczyk
TEMAT: Problem Based Learning
2. Drugie webinarium:
DATA: 5 kwietnia 2022
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY: Dawid Łasiński (Pan Belfer, panbelfer.pl)
TEMAT: Inquiry Based Science and Mathematics Education
3. Trzecie webinarium:
DATA: 21 kwietnia 2022
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY: dr Wojciech Glac
TEMAT: Design Based Research
4. Czwarte webinarium:
DATA: 4 maja 2022
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY: dr Jarosław Jendza
TEMAT: Project Based Learning
5. Piąte webinarium:
DATA: 12 maja 2022
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY: dr Wojciech Glac / dr Jarosław Jendza
TEMAT: Challenge Based Learning