Rusza nabór do drugiej edycji projektu „Liczy się myślenie”, czyli cyklu 5 spotkań online skierowanych do nauczycieli i nauczycielek matematyki i nauk przyrodniczych w klasach 4–8 szkół podstawowych. Pierwsze zajęcia – 12 grudnia o godz. 15:45 – pt. „Jak grać w szkole, aby w mózgu wszystko grało?” poprowadzi neurobiolog, autor gry planszowej „Infekcja”, dr Wojciech Glac.
Zapisy: [klik]
Jak grać w szkole, aby w mózgu wszystko grało?
Neuronauka pozwala na precyzyjne określenie zarówno źródeł motywacji do uczenia się, jak i czynności, w których uczenie się przebiega najbardziej optymalnie. Jednymi z metod, które wydają się wychodzić naprzeciw wymaganiom mózgowych procesów motywacji oraz uczenia się, są metody oparte na grach. Bez względu czy jest to grywalizacja (gamification) czy uczenie oparte na grach (game-based learning), każda z nich posiada liczne walory motywacyjne, jak i optymalizujące uczenie się, pod warunkiem jednak właściwej ich konstrukcji, proporcji pomiędzy zabawą a nauką oraz zasad i formy rozgrywki. Podczas webinarium dowiemy się dlaczego uczenie przebiega wydajnie, kiedy towarzyszy mu granie i w jaki sposób w różnych warunkach zastosować różne rodzaje uczenia opartego na grach.
dr Wojciech Glac
Neurobiolog i popularyzator wiedzy o mózgu. Pracuje w Katedrze Fizjologii Zwierząt i Człowieka Uniwersytetu Gdańskiego. Organizator Dni Mózgu w Trójmieście. Laureat nagrody Popularyzator Nauki w kategorii „naukowiec” w konkursie Serwisu „Nauka w Polsce” Polskiej Agencji Prasowej i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Partner strategiczny projektu „Liczy się myślenie”
Partner
Patroni