Webinarium z cyklu Liczy się myślenie

Wraz z partnerem strategicznym – Fundacją mBanku – zapraszamy nauczycieli matematyki i przedmiotów przyrodniczych na poziomie klas 4-8 szkoły podstawowej do udziału w nowym projekcie pt. „Liczy się myślenie”. Cykl 5 bezpłatnych webinariów poszerza warsztat pracy i dostarcza przykładów nowych rozwiązań edukacyjnych. Pierwsze webinarium pt. „Problem Based Learning” odbędzie się 24 marca. Trwają zapisy.

Po cieszących się dużym zainteresowaniem spotkania szkoleniowych z cyklu „Współpraca – edukacja – satysfakcja”, Hevelianum uruchamia nowy projekt skierowany do nauczycieli pt. „Liczy się myślenie”. Jego celem jest praktyczne wsparcie nauczycieli matematyki i przedmiotów przyrodniczych w klasach 4-8 w interdyscyplinarnym przekazywaniu wiedzy o świecie z wykorzystaniem myślenia matematycznego.

– Odkrywanie przez eksperymentowanie, nauczanie przez koncepcję lub analizę realnych problemów. W szkolnym świecie wiele jest dróg prowadzących do zdobycia nowej wiedzy i umiejętności. W pierwszej edycji projektu pragniemy przybliżyć nauczycielom wybrane współczesne metody nauczania i pokazać, jak one opierają się na logice i matematyce. – mówi Bogna Pazderska, koordynatorka projektu z Hevelianum.

Każde z 5 webinariów jest poświęcone innej tematyce i będzie się składało z części wstępnej – teoretycznej oraz części warsztatowej – praktycznej. Po każdym spotkaniu uczestnicy otrzymają gotowy przykład zastosowania omawianej tematyki, zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia, scenariusz zajęć i książkę „Wielcy polscy matematycy”, ufundowaną przez partnera strategicznego projektu – Fundację mBankuktórej działania koncentrują się na programach związanych z edukacją i promocją matematyki.

Zapisy odbywają się za pośrednictwem dedykowanej zakładki hevelianum.pl/liczy-sie-myslenie. Można wybrać dowolne webinarium, również wszystkie. Kolejność zakwalifikowania do udziału w poszczególnych zależy od kolejności zgłoszeń oraz od nauczanego przedmiotu (w projekcie zagwarantowano pierwszeństwo nauczycielom matematyki – do 50%).

Pierwsze webinarium odbędzie się 24 marca. Jego temat to: PBL (Problem Based Learning), czyli nauczanie problemowe. Ten rodzaj nauczania jako przedmiot zajęć wykorzystuje złożone, rzeczywiste zagadnienia z życia uczniów. W ten sposób zachęca uczestników do rozwijania umiejętności rozwiązywania problemów i uczenia się pojęć, zamiast tylko przyswajania faktów.

 

Harmonogram webinariów

1. Pierwsze webinarium:
DATA: 24 marca 2022
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY: dr Grzegorz Grzegorczyk
TEMAT: Problem Based Learning

2. Drugie webinarium:
DATA: 5 kwietnia 2022
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY: Dawid Łasiński (Pan Belfer, panbelfer.pl)
TEMAT: Inquiry Based Science and Mathematics Education

3. Trzecie webinarium:
DATA: 21 kwietnia 2022
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY: dr Wojciech Glac
TEMAT: Design Based Research

4. Czwarte webinarium:
DATA: 4 maja 2022
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY: dr Jarosław Jendza
TEMAT: Project Based Learning

5. Piąte webinarium:
DATA: 12 maja 2022
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY: dr Wojciech Glac / dr Jarosław Jendza
TEMAT: Challenge Based Learning

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close