Harmonogram webinarów
ROK 2022
Pierwsze spotkanie/webinarium:
DATA: 12 grudnia 2022
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY: dr Wojciech Glac
TEMAT: Jak grać w szkole, aby w mózgu wszystko grało?
Dr Wojciech Glac jest adiunktem w Pracowni Neurobiologii Katedry Fizjologii Zwierząt i Człowieka Uniwersytetu Gdańskiego. Obok działalności naukowej, jego największą pasją jest uczenie oraz popularyzacja nauki. Co roku prowadzi kilkadziesiąt wykładów popularnonaukowych o tematyce neurobiologicznej. Jest pomysłodawcą i organizatorem Dni Mózgu na Uniwersytecie Gdańskim, które od 10 lat przyciągają kilka tysięcy dzieci, młodzieży i dorosłych zainteresowanych tematyką mózgu.
ROK 2023
2. Drugie spotkanie/webinarium:
DATA: 13 luty 2023 (poniedziałek)
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY: dr inż. Natalia Gietka
TEMAT: Gra jako nośnik wiedzy, czyli jak zachęcić uczniów do nauki wykorzystując grywalizację.
Natalia Gietka jest od 2014 roku pracownikiem Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej. Obecnie adiunkt w Katedrze Geotechniki i Inżynierii Wodnej, w której rozwija swoje zainteresowania naukowe związane z dziedziną hydrauliki, mechaniki płynów, meteorologii i hydrologii. Poza działalnością naukową wraz z Centrum Nowoczesnej Edukacji, jako jego pracowniczka dąży do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w nauczaniu studentów np. poprzez prowadzenie zajęć w formie grywalizacji na kierunku Inżynieria Środowiska.
3. Trzecie spotkanie/webinarium:
DATA: 3 kwietnia 2023 (poniedziałek)
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY : Andrzej Pieńkowski, Anna Soliwocka
TEMAT: Odwróć i zgrywalizuj dowolną lekcję
Andrzej Pieńkowski – Specjalista w dziedzinie mediów cyfrowych oraz technologii w edukacji. Z wykształcenia geochemik, pracował naukowo w Polskiej Akademii Nauk, następnie został popularyzatorem specjalizującym się w naukach o Ziemi. Współpracował jako dziennikarz i ekspert z czasopismami Wiedza i Życie, Świat Nauki, Wprost, Przekrój, Academia, kanałami Discovery, Planete, Khan Academy. Od 2014 roku zajmuje się edukacją jako manager ds. rozwoju produktów w fundacji Katalyst Education, w której współtworzy projekty Mapa Karier i Pi-stacja.
Anna Soliwocka – nauczycielka matematyki i fizyki z ponad 15- letnim doświadczeniem. Egzaminatorka egzaminu ósmoklasisty z matematyki. Pasjonatka i propagatorka myślenia wizualnego, wykorzystania technologii komputerowych i metod aktywizujących w szkole. Współpracuje z Pi-stacją tworząc wideolekcje z fizyki oraz materiały dodatkowe dla uczniów i nauczycieli.
4. Czwarte spotkanie/webinarium:
DATA: 20 kwietnia 2023 (czwartek)
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY: Justyna Płatek
TEMAT: Lekcja matematyki w świecie wirtualnych klocków (wprowadzenie do Minecraft:Education Edition)
Justyna Płatek absolwentka pedagogiki i filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert edukacyjny Microsoft, założycielka ogólnopolskiej szkoły programowania MindCloud, propagatorka wykorzystania gier w edukacji. Realizatorka różnorodnych projektów edukacyjnych z zakresu nowych technologii, szkoli nauczycieli i rodziców z zakresu bezpiecznego korzystania z mediów cyfrowych. Aktywnie tworzy innowacje edukacyjne łączące różne, pozornie odległe światy (także np. edukację leśną w ramach działań Fundacji Rozkwitalnia).
5. Piąte spotkanie/webinarium:
DATA: 10 maja 2023 (środa)
GODZINA: 15:45 – 19:00
PROWADZĄCY: Michalina Wilkowska, Weronika Andrzejewska
TEMAT: Tworzenie gier planszowych na każdą lekcję
Michalina Wilkowska jest założycielką Wydawnictwa, biofizykiem, naukowcem, nauczycielem akademickim, korepetytorem, a przede wszystkim mamą 5-letniej dziewczynki oraz entuzjastką nauki przez zabawę. Przekazuje swoją wiedzę w niecodzienny sposób, szukając nowych form edukacji.
Weronika Andrzejewska to współpomysłodawczyni Science Boards, doktor nauk fizycznych, biofizyk, nauczycielka fizyki, korepetytorka, popularyzatorka nauki oraz muzyk. Na wszelkie możliwe sposoby promuje zdobywanie wiedzy i edukację, udowadniając przy tym, że przedmioty ścisłe nie gryzą i potrafią być całkiem przyjemne i zabawne!
Partner : Pi-stacja
Patroni projektu : Fundacja Empiria i Wiedza Kreatywna Pedagogika