Uczenie się, albo raczej edukacja oparta o WYZWANIE, to podejście które zyskuje na popularności innych angażujących uczniów strategii edukacyjnych, w szczególności edukacji opartej na problemie (PBL). Challenge Based Learning (CBL) bazuje jednak na potencjale wyzwania, które ma niezwykłą moc wzbudzania motywacji wewnętrznej do uczenia się. Owo wyzwanie jest w tym podejściu rozumiane na dwóch poziomach. Pierwszym z nich jest wyzwanie jakie przynosi otaczający świat (zrównoważony rozwój, wojny, ubóstwo, redystrybucja dóbr, zmiany klimatyczne). Podejmując wyzwanie z jakim się mierzymy na co dzień w życiu pozaszkolnym, uczniowie identyfikują WYZWANIE, z którym chcą pracować. Następnie formułowane są pytania wiążące, których odpowiedzi poszukuje się stosując różnorodne techniki. Z drugiej strony, WYZWANIE w metodologii CBL odnosi się do jednostkowego postrzegania zadań, jakie stają przed nami niemal co dnia. Wyzwanie jest postrzegane przez człowieka jako jednocześnie: trudne, ale i wykonalne; męczące, ale i warte poświęcenia czasu; skomplikowane, ale i ubiegające się o rozwiązanie. Istotą takiego myślenia o wyzwaniu jest oferowanie uczniom zadań rozwojowych, które będą przez nich samych uznawane jako Wyzwania właśnie. W trakcie webinarium przyjrzymy się zarówno metodologii CBL w swoich dwóch odsłonach, jak i postaramy się wygenerować konkretne rozwiązania metodyczne pozwalające na wdrożenia w praktykę edukacyjną.

Wróć do aktualności

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close